2010. január 17., vasárnap

Szepes Mária: A Vörös Oroszlán

Ez egy csodálatos mű. Már másodjára olvastam ki és tudom, hogy még nem értem a végére, lesz még dolgunk egymással.
Első alkalommal csak maga a történet nyűgözött le, mostmár a mögöttes tartalom is át-átderengett számomra olvasás közben. Lenyűgöző olvasmány, ezoterikus érdeklődés esetén pedig alapmű. Maga a fedőtörténet egy 1535-ben született ember Hans Burgner bemutatásával indul. Az ő ideája az Elixír megszerzése, a Prima Matéria, az örök élet itala. Ezért bármire képes. Mivel azonban elvakult, nem hallgat figyelmeztetésre, jó szóra a lehető legmélyebb bugyorba zuhan és csak hosszú életek alatt lehet esélye arra, hogy kikászálódjon a szörnyűségből ahová juttatta magát. Több alkalommal születik újjá, így halad előre a tökéletesség felé vezető úton. Az utolsó megszületése 1760-ra esik, tehát bő kétszáz évet ölel át a történet, ami jónéhány emberöltő. A regény rengeteg információval van tele, szimbolumokkal, utalásokkal amiket második olvasatra találtam nagyon érdekesnek és izgalmasnak. Először csak maga a regényes életrajz fogott meg.
A könyvben jóformán mindenre találunk választ. A Föld sorsára, a mi életünk értelmére, a célunkra amiért ideszülettünk ahová, az emberekre akikkel kapcsolatba kerülünk és akikkel dolgunk van. Titkos tanításokra, szervezetekre, eszmékre.
Magának az írásnak a története is misztikus és titokzatos. Témáját és mondanivalóját tekintve kész csoda, hogy megírása után 1946-ban kiadták, igaz hamar tiltott irodalom lett. Külföldön támadt új életre, majd 1984-től indult itthon újra hódító útjára és sikere azóta is töretlen. Köszönhető ez Szepes Mária elbűvölő stílusának, írói munkásságának. Akit csak kicsit is érdekel sorsunk, jövőnk, az ezoteria, az alkímia, az ismeretlen, a világ és Isten kapcsolat ne hagyja ki. Számomra letehetetlen és kihagyhatatlan olvasmány. A Bibliám lett.
10/10 (etalon!)

3 megjegyzés:

Jemábel írta...

20 évesen olvastam először, aztán azóta ki tudja hányszor...de mindig új oldalát mutatja. Alapból változtatta meg az életem, a gondolkodásom, ami valószínűleg így is úgy is megtörtént volna, de végül ez a könyv lett az áttörés.
Hiszek a reinkarnációban, s ahogyan Mária néni bemutatja az életeken át történő fejlődést, meg a tetteink következményét, nem beszélve arról, amilyen emberi karaktereket ábrázol, egyszerűen számomra egyenesen mesteri. Ilyet nem tud egyszerű halandó. :)
De még 20 év elteltével is van, amit biztos nem igazán értek, mert bizonyos részei nagyon nagyfokú tudást igényelnek, azt hiszem emiatt is olyan átütő erejű, hogy egy életen át lehet olvasni.
( de én biztos el fogom a következőben is :D )

Jemábel írta...

Ja még azt elfelejtettem, hogy a Raguel tanítványait ajánlom, szerintem az is tetszeni fog!

Nordsmetal írta...

még nem olvastam, kicsit elfogultnak tűnik a könyvről alkotott vélemény így külső szemlélőnél, de kedvet ébresztett bennem h elolvassam :)