2009. augusztus 17., hétfő

Paulo Coelho: Tizenegy perc

Tizenegy percig tart amig egy férfiben feltámad a vágy és kielégül. Tizenegy rövidke perc. Ez a tizenegy perc a regény tengelye, e körül forog a cselekmény, ez ihlette írásra az írót.
Mariát kislányként ismerjük meg.
Egy brazil kisvárosban éli a brazil kisvárosiak szokásos életét.
Egy kamaszkori szerelmi mozzanat azonban örökre megváltoztatja elképzeléseit a szerelemről és kilendíti egy olyan irányba ami aztán egyáltalán nem nevezhető szokványosnak.
Dolgozó fiatal lányként vakációra indul Rióba, aminek a vége, hogy kiköt Svájcban, mint táncoslány.
Innen indul a kaland mert egy váratlan esemény belesodorja a prostitúcióba és Maria örömlánynak áll.
Elkezdődik ismerkedése a testiséggel, a szenvedéllyel, férfiakkal. Megtapasztalja a szex megannyi formáját de pont amikor lejárna a saját maga által szabott idő a kalandozásokra és eljönne a hazautazása időpontja, keresztezi céljait a szerelem.
Maria azonban kemény, céltudatos nővé vált és nem engedi eltéríteni magát.
Az alapsztori mellett természetesen rengeteg szó esik a szexről, a nemiségről, a kielégülésről, a nők és férfiak igényeiről, vágyairól. Nem is lenne rossz ha minél többen olvasnák ezt a könyvet mielőtt házasságra vagy összeköltözésre adják a fejüket.
Természetesen ahogy Coelhótól megszoktuk nem maradhatnak el a magvas gondolatok, kis ezoterikus lélekmasszázs. Segíthet rádöbbenteni saját életünk visszásságaira, szembesíthet megalkuvásokkal, elfeledett álmokkal. Bölcs megjegyzései élhetőbbé teszik az életet.
Az Utószó miatt ami szerintem felesleges:
10/9

2 megjegyzés:

Ildina írta...

Szép napot!
Olvastam a könyvet, nekem is nagyon tetszett.

Jemábel írta...

Nekem ez a műve nem volt átütő, bár a bölcs gondolatai ebben is megvannak. De lehet amiatt, mert sokadiknak olavstam, ha ez az első, akkor lehet jobban tetszik. Veronika, Piedra és Az alkimista, nekem ezek jönnek be tőle, a többi kicsit egy kaptafa...kivéve az idézetgyűjteménybe való gondolatait.